Wegańska pasta wysokobiałkowa

  • Kategorie
  • Kategorie
  • Znajdź przepisy zgodne z Twoją dietą

    Dieta
    Danie

    Wegańska pasta wysokobiałkowa

    Składniki:

    • kiełki na patelnie (soczewicy, ciecierzycy)
    • oliwa z oliwek
    • tahini (jasne lub ciemne)
    • sól
    • sok z cytryny
    • suszone pomidory (dla chętnych)- jeśli wersja bez histaminy to należy z nich zrezygnować 🙁 

    Przygotowanie:

    1. Na patelni rozgrzewamy 1-1,5 łyżki oliwy z oliwek.
    2. Wrzucamy kiełki i smażymy na patelni przez około 3-4 min.
    3. Wrzucamy kiełki do miski, wyciskamy sok z cytryny, dolewamy oliwę z oliwek, szczyptę soli.
    4. Miksujemy wszystko na gładką masę.
    5. Jeśli chcemy z suszonymi pomidorami to w tym momencie należy je wyjąć ze słoiczka, odcisnąć na ręczniku papierowym z oleju, pokroić na mniejsze plasterki i wrzucić do miski.
    6. Dodajemy także tahini (Ja dodałam 3 łyżki, ale może być dowolna ilość- najlepiej dodać i spróbować, jeśli za mało to dodajemy więcej. Tahini ma specyficzny gorzkawy posmak, więc nie każdemu może smakować).
    7. Wszystko mieszamy najlepiej mikserem na gładką masę.
    8. Wstawiamy do lodówki 🙂