Wegańska pasta wysokobiałkowa

Wegańska pasta wysokobiałkowa

Składniki:

  • kiełki na patelnie (soczewicy, ciecierzycy)
  • oliwa z oliwek
  • tahini (jasne lub ciemne)
  • sól
  • sok z cytryny
  • suszone pomidory (dla chętnych)- jeśli wersja bez histaminy to należy z nich zrezygnować 🙁 

Przygotowanie:

  1. Na patelni rozgrzewamy 1-1,5 łyżki oliwy z oliwek.
  2. Wrzucamy kiełki i smażymy na patelni przez około 3-4 min.
  3. Wrzucamy kiełki do miski, wyciskamy sok z cytryny, dolewamy oliwę z oliwek, szczyptę soli.
  4. Miksujemy wszystko na gładką masę.
  5. Jeśli chcemy z suszonymi pomidorami to w tym momencie należy je wyjąć ze słoiczka, odcisnąć na ręczniku papierowym z oleju, pokroić na mniejsze plasterki i wrzucić do miski.
  6. Dodajemy także tahini (Ja dodałam 3 łyżki, ale może być dowolna ilość- najlepiej dodać i spróbować, jeśli za mało to dodajemy więcej. Tahini ma specyficzny gorzkawy posmak, więc nie każdemu może smakować).
  7. Wszystko mieszamy najlepiej mikserem na gładką masę.
  8. Wstawiamy do lodówki 🙂